This set of rules are a considerable improvement over and above the original
rules published originally in He's Dead Jim No.17. Many of the changes included
here were discussed by myself with Tim Sharrock (the original designer) back in
1979, others stem from comments made by Denis Jones in Surfa Rosa 5, and yet
others are refinements of my own. Abstraction A/F rules are available here.
規則のこのセットが元来は公表された元の規則を越えて、と上にかなりの改善ですで彼は死んでいるジムNo.17です。ここに含まれた多くの変化は、1979年の昔のティムSharrock(元のデザイナー)と私自身によって議論されました、他のものは、Surfaローザ5でデニス・ジョーンズによって述べられたコメントに由来します、そして、しかし、他のものは、私自身の精製です。抽象ひとつの/F規則はここで利用できます。
0. Regular Diplomacy rules apply except when they don't.
0. いつもの外交規則は、彼らがしないときを除き当てはまりません。
1. The game begins in Winter 1900 which is played as a separate season..
Players may decide which type of unit to build in their home centres in
readiness for Spring 1901. Russia may build F(StP)nc if it wishes.
1.
ゲームは、別々の季節..として遊ばれる冬の1900で始まります。選手は、春1901の間用意で彼らの家庭の中心で建築するために、どのタイプの単位を決めるかもしれません。もしそれが望めば、ロシアは、F(StP)ncを建てるかもしれません。
2. Any army in a coastal province may, instead of being ordered to move or
support, be ordered to turn into a fleet. Such a transformation will be
successful provided the unit is not dislodged that move.
2.
海岸の州のどんな軍隊も、艦隊になるために、動かすかまたは支えるように指示されるのではなく、命令されるかもしれません。動く、単位が無理に移されないという条件で、このような変形が成功するでしょう。
3. Rising sea levels result in the gradual submergence of provinces according
to Table 1 below. Submergences occur every year after any adjustments in Winter.
Once submerged, a s.c. is effectively destroyed and may not be used for the
following Winter's adjustments.
3.
上昇海抜は、以下のテーブル1によると州の漸次の水没の結果になります。水没は、冬にはどんな調整の後で毎年起こります。一旦水中にもぐられると、スモールキャピタルは、有効に台なしにされて、そして以下の冬の調整に利用されないかもしれません。
Table 1 - Submergences
テーブル1- 水没
W 1901: Lon, Hol, Bel, Gas, Ven, Lvn.
W 1902: Yor, Pic, Apu, Rum, Sev,
Fin, Syr, Den, Lpl.
W 1903: Arm, Bre, StP,
Par, Tus, Nap, Bud, Kie.
W 1904: Ber, Mos, Mar, Por,
Rom, Vie, Bul, Gre, Pru, Ruh, Gal, Ukr, Con.
W
1905: Wal, Cly, Swe, Tri, Alb, War, Ice.
W 1906: Edi, Spa, Tun, Ser,
Smy, Sil, Boh.
W 1907: Nwy, Mun, Pie, Tyr, NAf, Bur,
Ank.
4. Armies in provinces which submerge are drowned!
4.
水中にもぐる州の軍隊は、溺れさせられます!
5. New supply centres are formed in the course of the game, after all Winter
retreats and adjustments, according to Table 2.
5.
テーブル2によると、新しい供給中心は、勇敢な、結局冬の退却と調整において形づくられます。
Table 2 - New Supply Centres
テーブル2- 新しい供給中心
W 1901: Wal, Ruh, Tyr.
W
1902: Ukr, Ice.
W 1903:
Pie.
W 1904: Boh, Sil.
W 1905: Swi.
W 1906: NAf.
When a new s.c. is created it immediately comes under the control of (1) any
unit occupying that province, (2) the last country to have a unit in that
province (spring or autumn), (3) the country within whose boundary the new s.c.
lies or (4) if none of the above it is neutral.
その境界を新しいスモールキャピタルが横たわる新しいスモールキャピタルが作られる時以内にそれが(1)その州、(2)決してその州(春あるいは秋)で単位をしない国、(3)国を占めているどんな単位の管理下でただちに来るかあるいは(4)ときにはどのそれが中立である上記もない。
6. Iceland is a valid space in this variant and it becomes passable after W
1901. The province of Switzerland becomes passable after W 1904.
6. アイスランドは、この異形の妥当な空間で、そして、W 1901の後で無難になります。スイスの州は、W
1904の後で無難になります。
7. Players may build units in any vacant supply centre which they control.
7. 選手は、彼らが管理するどんな空の供給中心で単位を築くかもしれません。
8. As per Deluge I, all Abstraction A/F
convoy rules apply.
8.
ノアの大洪水I当りののように、すべての抽象A/F護送規則は、当てはまります。
9. The winner is the survivor (if any) after W 1908.
9. 受賞者は、W 1908の後の生存者(もしあるなら(あるとしても))です。